Lipnodrevo

Kategorie produktů


Reklama

facebook FRskola Javornicke okruhy

novinky

  • 2. prosince 2016

    Vánoční otvíračka: 3.12. - 23.12. máme soboty OTVEŘENO 9-12h

     

     

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

Náhodné zboží

23.1.
2013

NS bikes Soda Air 2013 - TEST

Od 11.1. do konce ledna u nás v FRbikes probíhá výstava Mondraker a NSbikes 2013.  Dovozce těchto značek Katmar nám zapůčil i dva rozdílný, ale hodně zajímavý stroje, který jsme mohli řádně ozkoušet v terénu. Konkrétně se jedná letos přepracovaný špičkový sjezďák Mondraker Summum PRO 2013 a NS bikes Soda Air, lehoučké kolo na pomezí freeridu a endura. I když byl trail zmrzlej a dost to klouzalo, stihli jsme kola naštěstí pořádně otestovat ještě před tím, než Budějce zasypal skorem půl metr sněhu. Obě tato kola (a 13 dalších novinek) jsou k vidění do konce ledna u nás na shopu .

 

NS bikes Soda Air 2013


 

NS bikes Soda Air 2013 je novinkou pro letošní rok, jedná se o univerzální bike na pomezí endura a freeride kola. Zdvihy ho škatulkují spíše jako freeride bike, navíc na stejném rámu je postaven i čistokrevný freeride model Soda 1. Vidlice Rock Shox Liryk RC Solo Air se 170mm a zadní stavba se 177mm dávají tušit, že se Sodou nemusíme moc mazlit. Bike je osazen, jak název napovídá vzduchovým odpružením a lehkými, ale odolnými (DH/FR) komponenty. Výsledná váha 15kg (včetně teleskopické sedlovky) je hodně slušná a poukazuje na to, že ani delší vyjížďka nebude pro kolo problém. Velká výhoda je variabilita tohoto rámu, je možno nastavit dva zdvihy 152-177mm a dvě délky zadní stavby 417 a 433mm. Ultrakrátkou zadní stavbu 417mm lze ale používat jen v kombinaci s menším zdvihem. NS soda Air je dodávána poze ve dvou velikostech 15,5" a 17", což je škoda, protože na delší vyjížďky ji mohou pohodlně užívat jezdci sotva do 180cm.

 

 

Na test jsme měli k dispozici menší ze dvou velikostí. Nastavili jsme větší zdvih a delší zadní stavbu. Hned po prvním nasednutí kolo působylo velmi lehkým dojmem a směle vyrazilo ku předu. Zadní odpružení pracuje s klasickým přepákovaným jednočepem. I když se tlumič Rock Shox Monarch Plus R při šlapaní jen minimálně pohupuje, nebyla by na škodu i možnost páčky propedálu nebo jiného omezení funkce tlumiče, kterou uvítáte při dlouhých silničních výšlapech než vyjedete k oblíbenému trailu.  Do kopce a po rovině jeho kolo velice ochotně a připomínalo spíš allmoutain s daleko menším zdvihem. Projevila se zde ale menší velikost kola. Kolo nám bylo prostě krátké a nízké. Na plné vychutnání enduro schopností kola by jsme potřebovali otestovat větší velikost. Čtyř centimetrový představec také není na enduro pojetí ideální. Kolo je vybaveno 36z jednopřevodníkem a napínákem a deseti stupňovou kazetou 11 -36z. S tímto převodem se již dá lecos vyjet, akorát musíte jet rychleji, než by se vám leckdy chtělo. Uvítal bych tedy na toto použití ještě menší převodník (34, nebo 32 zubů). Pochvalu zašlouží i teleskopická sedlovka Kind Shock Dropzone 425mm, 125mm zdvih, která má bezchybný chod.

Když se ale svah obrátí je NS Soda Air ve svém živlu. Výborně zvolená freeride geometrie padne okamžitě do ruky. Vidle položená klasických freeridových 66° k tomu poměrně nízké těžiště, celkem krátká zadní stavba a parádní váha dělají ze Sody Air velice hravý a zábavný stroj.

Testovali na stejný tratičce jako Summuma a můžeme říci, že na trailu kde se stále zatáčí za roh je tohle kolo samozřejmě mnohem obratnější a příjemnější do ruky. Přitom je geometrie stále klidná, oproti opravdovým enduro kolům, který se v těchto pasážích mají tendenci "plašit". Odpružení pracovalo výborně, bylo pohodlné, bez problémů zvládalo jak rozbitý pasáže, tak nešetrný dopady na placáka. Kolo si nechalo líbit hrubší zacházení a přez nízkou váhu se nijak nekroutilo a působylo tuhým, solidním dojmem. Soda Air vzduch miluje a skákání všeho druhu je na něm postě radost.

Jako slabina na sjezdové trati se ukázali pláště. Maxxis Ardent 2,25" v kevlaru jsou naše oblíbené pláště a sami je vozíme na našich Allmoutain kolech. U NS soda se podílí na nízké váze, rychlé akceleraci, nízkém odporu a lehké jízdě. Ale kolo se 170mm+ zdvihem zkrátka z kopce chce víc než gumy dovolý. Zde by to chtělo něco tlustšího s výraznějším vzorkem aspoň do předu (např Maxxis Ardent 2,4", Minion 2,5"...).  Pro drsnější terén pak dopředu i do zadu a rovnou s sjezdouvou výstuhou. Kolo by ale ztěžklo o rovné kilo.

Od NS Soda Air jsme si příliš neslibovali, ale tohle kolo nás nadchlo. Je to lehoučké kolo s velice povedenou geometrií, o které se nemusíte bát v bikeparku, na větších skocích, nebo lokální DH trati a přitom zvládne i deší vyjížďku. Ideální bude i pro drsnější Enduro závody,  akce tipu megavalance, nebo jako postrach bikeparků. S menším zdvihem se pak dojezdové schopnosti ještě zlepší. S menším zdvihem a krátkou zadní stavbou pak dostanete ještě "slopestylovějšího" skokana. Vyšší cena 74 990,- je daní za dobrou váhu a kvalitní komponenty, na které je spoleh. Za tu cenu dostanete originální kolo s velkým potenciálem pro rozličné použití.

 

 

Specifikace:

Rám: Soda FR w/152-177mm (6-7") adjustable rear wheel travel, A6061-T6 custom formed and butted tubes, internal cable guide routing option
Tlumič: Rock Shox Monarch Plus R, 216x63mm (8.5x2.5”)
Vidlice: Rock Shox Liryk RC Solo Air, 170 adjustable travel, 20mm axle, alloy tapered steer tube
Hl. složení: FSA Orbit 1.5E ZS, ACB cartridge bearings
Kokpit: NS Quark Pro 31.8 stem, NS Evidence handlebar, Octane One bolt-on long grips
Brzdy: Avid Elixir 5 180mm rear & front
Řazení: SRAM SX5 10spd
Přehazovačka: SRAM X7 medium cage rear, 10spd
Střed: Truvativ GXP 73 mm
Kliky: Truvativ Descendant, alloy 36t chainring, 170mm
Napínák: E13 LS1+ (no bashguard)
Řetěz: KMC DX-10SC, 1/2''x11/128'' for 10 spd
Kazeta: Sram PG-1030 10 speed 11-36
Ráfky: NS Trailmaster 2 32h
Náboje: NS Rotary 20 disk (sealed bearing), NS Rotary Cassette (sealed bearings, alu cassette)
Dráty: Black spokes w/14mm nipples
Pneumatiky: Maxxis Ardent 26x2.35 folding
Sedlovka: Kind Shock Dropzone 425mm, 125mm travel
Sedlo: Octane One Rocker Pro w/alloy titanium rail
Pedály: NS Aerial (sealed bearings)

Cena 74 990,-

NS Soda air M váží 15,1kg (váženo v FRbikes.cz)

 

Geometrie:  (with 170mm travel / 555mm fork):

- top tube actual: M:548mm (21.6") L: 564mm (22.2")
- top tube effective: M: 574mm (22.6") L: 594mm (23.6") 
- CS with 6" short travel: short CS / long CS adjustable 417-433mm (16.4"-17") 
- CS with 7" long travel: long CS only 433mm (17") 
- seat tube: M: 393mm (15.5"), L: 432mm (17")
- head tube angle: 66° 
- seat tube angle: actual: 70.5°, adjusted: 73.0°
- bottom bracket height: +9mm / 349mm 
- wheelbase M: 1136mm (short CS) 1141mm (long CS), L: 1147mm (short CS) 1163mm (long CS)

 

 A na závěr mrkněte na video z testování, test NS Soda air začíná v 01.30min.

Test Mondraker Summum, NS Soda Air on Pinkbike

 

Test Mondraker Summum PRO najdete zde.

Nová zpráva

Davidos - pěkný

28. ledna 2013

Hmm, to bych si taky uměl představit v garáži :-)

Reagovat

Schwara - FRbikes - NSbikes.com

30. ledna 2013

Náš test vyšel i na stránkách výrobce NSbikes.com :
http://www.nsbikes.com/ns-bikes-soda-air-tested-by-frbikes,349,pl.htm

Reagovat

*RoLda* - Dobre

30. ledna 2013

Jn dobrej kousek za Cena 74 990,- to de asi se kouknu na ucet .

Reagovat

nahoru
TOPlist