Test Days Giant 2019

novinky

zákazník

Kamenná prodejna

FRbikes.cz shop
Suchovrbenské nám. 2724/7
České Budějovice, 370 06
FRbikes.cz - mapa

25.1.
2019

TEST - Giant Trance E + 2 PRO 2019

Giant jakož to největší výrobce kol má i s elektrokoly bohaté zkušenosti. Nicméně tento segment se vyvíjí mílovými kroky a tak ani Giant nespí na vavřínech a představuje kompletně novou E-řadu.

A proto jsme uvítali vyzkoušet  na testování kousek, na který jsme byli hodně zvědavý - zcela nový trail/enduro e-bike od Giantu a nakonec jsme si testování v nebývale zimních podmínkách tohoto ledna dost užili! Naše dojmy a fotky a video od Boba Naishe níže.

O proroti loňskému modelu FULL E+ PRO  je na první pohled vidět velký posun v designu a integraci motoru a baterie. Kolo působí vzhledově kompaktně, ladně a jeho silueta se blíží klasickému kolu. Inovovaná je i geometrie a reaguje na aktuální trendy a tak se i chování v terénu výrazně přiblížilo modernímu trailovému kolu. Když jsme jezdili na Giantu Full E+ měji jsme dojem takového zabavného traktůrku, kdežto když sednete na nový elektrický Trance je vám jasné že se jedná o ostrý trail bike, který si nechá hodně líbit. Rám má všechny vychytávky jako jeho neelektrický bratříčci. Osvědčené Maestro odpružení, karbonové horní vahadlo, Trunnion Mount tlumič s delším zdvihem.

Schwara z FRbikes testuje trailový e-bike Giant Trance E+ 2 PRO se zdvihy 150mm v předu a 140mm v zadu.


Co se týče osazení, vypadá Trance é dvojka velmi dobře. Kokpit jak má být, 780mm široká a 35mm tlustá řidítka, 50mm představec, FOX odpružení reprezentuje v předu bytelná E-biková Fox 36 Float Rythm a v zadu klasika FOX Float DPS. Brzdy se na e-biku nesmí podcenit, zde jsou levnější, ale účiná čtyřpístková Shimana na 203 a 180mm kotoučích. Jedenáctirychlostní pohon obstarává Shimano SLX/ XT. Sériově je na kole ještě vodítko řetězu, zde chybělo, ale řetěz nám bez něj spadl jen jednou. Grip zajišťují bezdušové Maxxisi 2.6" v předu klasika Minion DHF, v zadu Recon. Motor Syncdrive PRO (je menší, lehčí a výkonější než klasická verze) vyrábí pro Giant Yamaha a dává 80Nm/250w, podpora činí až 360%. Integrovaná baterie má kapacitu 500wh.

Nový E-Trance již nemá displaj na řidítkách, informace o nabytí a reřimu podpory dávají diody na ovladači. My jsme pro. Na takto ostře střiženém kole si diplej přímo říká o likvidaci při pádu, informace z ovladače nám stačili. Turistický jezdec, ale asi víc informací o aktuální rychlosti, dojezdu a najetých km na displeji ocení. Kolo se, ale dá propojit pomocí bluetooth s chytrým telefonem a mít tak všechny detainí informace, statistiky a výstupy na svém smartfounu. Ale mi radši jezdíme, takže poďme k jízdě.

Pláště Maxxis Minion DHF EXO TR, 27.5x2.6, skládací, bezdušové a vzadu: Maxxis Rekon EXO TR, 27.5x2.6 mají velice slušnou průchodnost terénem, jsou na podhodlné a samozřejme v bezdušovém provedení , což je na tomto kole nutnost. Na náš test jsme dozadu obuli vzhledem k zimnímu provozu hrubší variantu Maxxis Shorty. Ideálem by byl podle nás Maxxis Minion DHR.

Levné čtyřpístkové brzdy Shimano MT520 pracují s kotouči 203 mm velmi slušně a poradí si i s touto váhou bikového cvalíka.


 

 

+  akcelerace, stoupací schopnosti, super grip, vyvážené chování, záběr motoru, citlivé a efektivní opružení Maestro, stabilita, dobré sjezdové vlastnosti a průchodnost terénem

-  po vypnutí podpory nad 25kmh na rovném, nebo mírném trailu pocítíte váhu a neochotu zrychlovat. Jde ztuha do manuálu a bunnyhopu. V nízkých rychostech pocítí jezdec delší zadní stavbu (díky ní ale skvěle stoupá).


Dojezd v mrazu a při moto-enduro stylu ježdění nebyl velký. Po 1,5h trápení v prudkých výjezdech, hlubokém sněhu, v blátě a na kančích stezkách, kde by šlo kolo sotva tlačit, zbylo cca 10% kapacity baterie. Samozřejmě, že jsme jezdili stále na pětku - nejsilnější režim podpory. Na tvrdším povrchu, v teple a při rozumějším zacházení s podporou (na přejezdy a mimo extrémní terén režim 1 a 2 většinou zcela dostačuje) bude dojezd  násobně větší. Loni jsme se stejným motorem a baterií absolvovali výlet ČB/Kluk/Kleť stále s rezervou na baterii.

Když už, tak ať! Klasický E-Trance fungoval skvěle ale, když už s sebou člověk tahá nějakých 24kg a pomáhá mu motor tak už ho nějaké deko navíc nezabije. Já osobně bych se tedy zajímal o model Trance E+ SX, který má 160mm v předu a pružinový tlumič v zadu, obutí je ostřejší Maxxis Minion DHF/DHR 2.6". Tato specifikace by jistě zábavu v terénu ještě umocnila.


 

Podtrženo, shrnuto: Giant Trance E+ PRO je výborné moderní horské e-kolo, které se jízdními vlastnostmi i vzhledem zase více přiblížilo klasickému trailbiku/enduru.

 I když pro nás budou ještě dlouho "klasická" trailová a enduro kola jasnou jedničkou, dovedeme si představit, že si lidé budou pořizovat podobná kola jako své jediné horské kolo.

Elektrický Trance si budete moci sami vyzkoušet 10. a 11. dubna u nás na FRbikes test days.

Giant Trance E+ 3 PRO a další ebiky budeme mít již brzo k prohlédnutí na shopu.

 

 Integrovaná baterie a e-bike specific Fox 36 Float Rythm

 

Výrobce o kole říká:

"Hliníkový rám ALUXX SL nabízí prostřednictvím odpružení Maestro 140 mm zdvihu. Karbonové horní vahadlo v sobě drží tlumiče metrického standardu, jedná se o tzv. Trunnion Mount uchycení tlumiče, které zvyšuje citlivost odpružení. Středový motor Giant SyncDrive Pro Yamaha (80 Nm) nabízí 5 jízdních režimů s podporou až 360 % a zvládne kadenci až 120 otáček za minutu. Energii si bere z lithiové baterie Giant EnergyPak 500 Wh, která je plně integrovaná a najdete ji zespodu dolní rámové trubky. Když baterii zcela vyčerpáte, nová šestiampérová rychlonabíječka SmartCharger vám baterii za 90 minut nabije na 60 % kapacity. Ovládací jednotka RideControl ONE obsahuje výrazná ergonomická tlačítka pro přepínání jízdních režimů, LED diody pro zobrazení stavu baterie a zvolený jízdní režim a nechybí ani tlačítko funkce Walk Assist. Díky Bluetooth konektivitě pak můžete vaše kolo spárovat s aplikací Giant RideControl, kterou si stáhnete do vašeho chytrého telefonu (pro Android a iOS) – tato aplikace vám pak nabídne spoustu dalších užitečných funkcí, jako například vyladění jízdních režimů podle vašich preferencí nebo fitness funkce včetně analýzy vašeho výkonu. Všechny modely Trance E+ jsou osazeny širokými ráfky a plášti, aby jízda byla pohodlná, zábavná i bezpečná. A chybět nesmí ani teleskopická sedlovka s ovládáním na řídítkách. Model označený „SX“ je určený na hodně agresivní jízdu v terénu, od ostatních ho odlišuje vidlice s vyšším zdvihem 160 mm (ostatní modely mají 150 mm) a také pružinový tlumič místo vzduchového."

 

Syncdrive PRO motor od Yamahy je menší a výkonější než jeho levnější sourozenec

 

Giant Trance E+ 2 Pro 2019 - 115 999 Kč

 

Velikosti XS, S, M, L, XL

Barva Black / Blue

Rám ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 140 mm, středový motor, integrovaná baterie

Vidlice FOX 36 Float Rhythm EVOL 27.5+, speciální pro elektrokola, zdvih 150 mm, GRIP tlumení, Boost pevná osa 15x110 mm

Tlumič FOX Float DPS Performance EVOL, Trunnion Mount

Řídítka Giant Contact 35 Trail, 35 x 780 mm

Představec Giant Contact SL 35

Sedlovka Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm

Řazení Shimano SLX, převody 1x11

Přehazovačka Shimano Deore XT Shadow+

Brzdy Shimano MT520, 4-pístkové, kotouče 203 mm

Brzdové páky Shimano MT520 I-Spec II

Kazeta Shimano HG-M7000, 11-46 zubů

Řetěz KMC e.11 Turbo, EcoProteq, speciální pro elektrokola

Kliky Praxis e-Cadet+ / převodník: Praxis Wave, 36 zubů, vysoce kvalitní ocel 4130 (za studena kovaná), vodítko řetězu MRP 1X CS

Ráfky Giant AM 27.5+, 35 mm vnitřní šířka

Náboje Giant eTracker Boost, speciální pro elektrokola, zapouzdřená ložiska, pevné osy 110x15 a 148x12 mm

Dráty Sapim E-Lite Race, speciální pro elektrokola

Pláště vpředu: Maxxis Minion DHF EXO TR, 27.5x2.6, skládací, bezdušové / vzadu: Maxxis Rekon EXO TR, 27.5x2.6, skládací, bezdušové

Doplňky: rychlonabíječka baterie Giant EnergyPak Smart Charger 6A

Motor Giant SyncDrive Pro powered by YAMAHA, 80 Nm, 250 W, podpora až 360 %SenzoryGiant PedalPlus 4-senzorová technologie

Ovládací jednotka Giant RideControl ONE, funkce walk assist

Baterie Giant EnergyPak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Li-Ion

 

Maestro odpružení je citlivé a efektivní, tlumič pracuje s relativně nízkými tlaky.  My jsme foukali cca 165 PSI na 75kg.

 

 

 Ovládací tlačítka Giant RideControl ONE jsou vcelku intuitivní, informace o nabití a režimu podpory diodami je dostatečné...

 

nahoru
TOPlist